Fang dit publikum 2.0

 
  • Tirsdag, 3. april 2018 - 16:00 til 20:00
  • Nærmere info følger og udsendes pr. mail til deltagere tilmeldt arrangementet
  • Tilmelding

    Er du fra årgang 2016 og hører til København Gefion, Hillerød, Holbæk, København Nørre G, Næstved, Greve afdelingen, kan du tilmelde dig dette arrangement – men du skal logge ind først.

  • Afdeling: - København Gefion - Hillerød - Holbæk - København Nørre G - Næstved - Greve
  • Sidste tilmeldingsfrist: Lørdag, 31. marts 2018 - 12:00
Retorik og formidling


Fang dit publikum 2.0

– og sælg dit budskab 

Styrk din troværdighed og bliv mere overbevisende. På workshoppen ” Fang dit publikum – og sælg dit budskab 2.0” får du effektive værktøjer, du kan bruge, når du skal formidle et budskab til en større eller mindre gruppe af tilhørere. Der vil være fokus på, hvordan du aktivt bruger din krop og stemme til at tackle din nervøsitet og styrke din troværdighed. Du vil desuden blive bevidst om, hvornår og hvordan troværdighedens elementer opstår hos dine tilhørere – og hvordan du udnytter dette til din fordel.

Workshoppen ” Fang dit publikum – og sælg dit budskab 2.0” sætter fokus på troværdighedsbegrebet ’ethos’. Med udgangspunkt i kommunikationsprofessor og -forsker James McCroskey teori introduceres du til begreberne ’initial-’, ’derived-’ og ’terminal ethos’, der sætter dig i stand til at sætte ord på og være bevidste om troværdighedens dynamiske størrelse. Du lærer i den forbindelse at skelne mellem den troværdighed, en taler har inden mødet med sine tilhørere, den troværdig, der etableres i mødet (den retoriske situation) og den troværdighed, der som resultat af mødet efterlades hos tilhørerne. Dernæst vil du blive sat ind i de tre ethos-dyder ’phronesis’, ’eunoia’ og ’areté’, der omfatter, hvordan man fremstår som en hhv. kompetent, sympatisk eller velvillig taler. Et vigtigt element i workshoppen er desuden, hvordan den non- og paraverbale del af kommunikationen (krop og stemme) skal afspejle det verbale (det man siger), hvis man vil styrke sin troværdighed, jf. de danske retorikere Charlotte Jørgensen og Lisa Villadsen. Her sættes du i stand til at kontrollere dit kropssprog og din stemme og i forlængelse heraf tackle din usikkerhed i forbindelse med afholdelsen af taler, oplæg, foredrag og lign.

Du får:

·         Viden om grundlæggende retorisk teori og indføring i begrebet ethos, herunder viden om, hvordan man opbygger og styrker sin troværdighed.

·         Kendskab til og øvelse i at skabe en god relation til dine tilhørere gennem brugen af de tre ethos-dyder: phronesis, eunoia og areté.

·         Udvidet forståelse for brugen af stemmen, herunder artikulation, volumen, betoninger og tempo.

·         Udvidet forståelse for kropssproget og dets funktioner, herunder betydningen af gestik, mimik og øjenkontakt. 

  • Antal deltagere: 70
  • Lærer: SIC
  • Type: Obligatorisk

Tilbage

FacebookFind os på facebook
linkedinVær en del af vores netværk